Home > 2010-2014 Francija - Pariz, Evropa, Francija, potovanja > Letališče – Charles de Gaulle Pariz – kje, kaj…

Letališče – Charles de Gaulle Pariz – kje, kaj…

december 8th, 2011

ZADNJI POPRAVEK/DOPOLNILO NOVEMBER 2012

Zadnje leto sem pogosto letel na letališče CDG v Parizu, zato delim z vami par opažanj, nasvetov in izkušenj (doživel sem vsega čuda, od neviht, snežnega meteža, krajših in daljših zamud, okvar letala, pristal namesto v LJ v Benetkah in odpovedi – ter nočitve na letališču). Originalno je bilo spisano v decembru 2011, pri tem je treba upoštevati, da se lahko spremenijo cene, vozni redi, itd itd…

Vir: http://www.panoramio.com/photo/11012773

TERMINALI
Letališče ima 3 terminale, vse skupaj pa je ogromno.

Terminal 1 – namenjen je tako evropskim kot medcelinskim letom, predvsem pa družbam Star Alliance (Lufthansa, etc.). Od tam letita tudi Qatar Airways in Singapore Airlines. Adria je včasih tudi pristajala na tem terminalu.

Terminal 2 – sestavlja ga več terminalov; od 2A do 2G. Na eni strani so terminali 2A, 2C in 2E, na drugi pa 2B, 2D in 2F. S tem, da je bil v letu 2012 odprt dodatek, ki je še razširil terminala 2E in 2F. 2A je namenjen predvsem letalom One World (British Airways, American Airlines, Iberia,..), 2B Easyjet (in nekaterim družbam iz ex-sovjetske zveze), 2C Emirates in manjšim družbam, 2D letom po Evropi (SAS, Austrian, deloma tudi SkyTeam), terminala 2E in 2F sta namenjena predvsem letalom SkyTeama (Air France in partnerji, 2F je tudi terminal KLM), 2G pa samo Air France (preko družb Regional in Brit Air, ki pokrivata manjše kraje po Franciji in Evropi). Terminal 2E je sestavljen iz treh “stavb”, s tem da največji A380 pristajajo na novejšem delu (imenovanem tudi Galerie Parisienne), pri izhodnih vratih med 51 in 76.

Terminal 3 – namenjen predvsem čarterjem in nekaterim nizkocenovnikom

UPDATE: v septembru je bil odprt del terminala, ki spada pod 2E in 2F. S to spremembo Air France večino svojih letov (razen tistih Regional, Brit Air in City Air, ki so iz 2G) opravljala iz terminalov 2E in 2F. Govori se, da naj bi terminal 2D začasno zaprli za obnovo, vendar je zaenkrat še vedno normalno odprt.

Vir: http://http://www.aeroportsdeparis.fr/

KAKO MED TERMINALI
Med terminali 1, 2 in 3 vozijo brezplačni avtobusi.Bus N1 gre približno takole po postajah 1->3->2A->2C->2E->2F->železniška postaja->2D->2B->3->1. Po terminalu 2 (razen na 2G) se tudi da hoditi, so pa razdalje velike. Med 2E-2C in 2F-2D so tekoči trakovi. Prehoda med različnimi stranmi terminala 2 je preko železniške postaje ali avtobusne postaje AirFrance med 2E in 2F.

Na terminal 2G vozi poseben avtobusom, ki vozi na liniji 2G->2F->2G, s številko N2. Načeloma se rabi med 2G in 2F okoli 10 minut. Vozi vsakih 10-15 minut.

Za transfer med 2G in 2E obstaja poseben direkten shuttle bus, tako da ni potrebno iti še enkrat skozi pregled prtljage. Čaka se nanj do 15 minut, traja pa vožnja tudi približno 10 minut.

Pomoč za prehode med terminali.

CHECK-IN IN DRUGO
Na večini terminalov so avtomati, s pomočjo katerih se opravi check-in. Avtomatov je veliko, tako da ni gužve. Prtljago se odda pri zato namenjenih check-in okencih.

Hrana – večina terminalov ima vsaj najbolj običajne restavracije, ki nudijo od sendvičev pa do bolj zapletenih jedi. Pred terminali (torej še predno nas pregledajo) je več “pekarn” Paul (npr. 2G, železniška,…), kjer so sendviči cenovno bolj ugodni kot pa znotraj terminalov. Med 2B in 2D je med drugim tudi McDonalds.

Internet – skoraj vsak terminal ima računalnike za dostop do interneta (plačljivo) ter plačljiv dostop do interneta. Kljub temu obstaja tudi brezplačen brezžični internet za 15 minut (vsaj na 2G in 2B, na 2E se mi ni uspelo logirati). Kako? Logiranje na prosti internet (mislim, da je wireless airport oz. nekaj podobno), ob zagonu brskalnika odpre spletno stran letališča, in tam nekje na dnu je opcija brezplačnega interneta za 15 minut. Žal deluje samo 15 minut, potem je pa treba plačati… (mislim, da okoli 2 EUR za pol ure). Ni mi še uspelo najti načina, ki bi omogočil podaljšanje tega časa (razen zamenjave naprave).

Zabava – vsak terminal ima vsaj nekaj PS3jev z demo igricami . Na terminalu 2G sta tudi dva ps3 simulatorja vožnje (sem se enkrat čisto spozabil ob tem in skoraj zamudil boarding – tako da pozor – ker vsaj na 2G NE kličejo kdaj in kje je boarding, ampak samo objavijo na ekranih – seveda, za last call pa te pokličejo). Na 2E pa je posebna soba z ogromnimi LCD TV in slušalkami za ogled filmov. Drugače je pa glavna zabava brskanje po trgovinah in opazovanje drugih potnikov. Načeloma je pa najboljši razgled (na pisto) iz terminala 2E (čisto na koncu)

Sprostitev – na več terminalih nudijo masaže (npr. 2G in 2E), drugače je pa kar nekaj udobnih ležanikov v primeru dolgega čakanja. Na večini običajnih klopi pa se je nemogoče “raztegniti” in zaspati, saj so med sedeži naslonjala za roke 🙁

Business lounges – najboljša je Premier Lounge na 2E. Največja pa business lounge na 2E. Največkrat pa mi je uspelo iti v lounge na 2D in 2G. 2D je solidno velika, s precejšno ponudbo časopisov, hrane (zjutraj rogljički, popoldne sendviči), sadja in pijače. Sedeži so udobni, in ni problem tam preživeti uro ali dve. Slabost je ta, da ne moreš direktno na letalo, ampak je treba iti skozi varnostno kontrolo. Brezplačni internet je preko Orange, uporabniki imajo na voljo računalnike. Na dveh mestih so tudi ekrani z leti.Na 2G pa je druga zgodba. Lounge je majhen in ponavadi skoraj do konca poln. Imaš na izbiro par časopisov, pijačo, od hrane pa več ali manj samo slane (čips) ali sladke (piškote) prigrizke. Brezplačnegi internet je Orange, na voljo so pa 4 veliki ekrani (lcd tv), en dodatni pa prikazuje lete – pa še ta se ne da videti iz večine sedežev… na treh so oglasi, na enem tv. WC je zunaj, hkrati sem pa edino večjo neprijaznost ob vstopu doživel tukaj. Vglavnem, business lounge na 2G odsvetujem, je zunaj bolj prijetno. Čeprav, notri so pa pijača, internet in časopis zastonj…

Šoping – najboljši (vsaj izbira, ne cene) šoping je v 2E/2F. Na 2G je samo par trgovinic.

SPANJE NA LETALIŠČU

Če obtičite na letališču CDG par nasvetov. Letališče je odprto 24 ur na dan. Kar pa ne velja za terminal 2G, ki ga zaprejo vsak večer okoli 23h in odprejo ob 5h. Odprti pa so drugi terminali. Zdej, spanje po pravici povedano ni najbolj prijetno, saj si ga morebitni popotnik deli tudi s številnimi klošarji (ja, teh je precej na letališču). Kar sem opazil je to, da klošarjev ni bilo znotraj terminalov 2E in 2F. Druga možnost za zgodnji jutranji odhod je spanje v enem izmed hotelov na letališču… cene pa so od 50 EUR navzgor (npr. kak Formula 1, B&B itd). Ob odpovedi leta (npr. čez noč) pa te vsaj Air France prestavi v enega izmed hotelov na letališču, tako da ni treba spati na terminalu. Tako sem noč preživel v B&B Roissy CDG (ponavadi dobiš ta rang hotela brez kakšnih frequent flyer kartic). No ja… do tja gre brezplačni avtobus, ki pa traja. Hotel je… hmmm… čist kot pač je čist (rjuha je imela ene čudne madeže), kot neke vrste hostel… bolje kot spati na terminalu. V nočitev je bil tudi vključen zajtrk.

Ko pa smo enkrat čekirani in se napotimo proti izhodnim vratom, je spanje zopet precej bolj varno in na nekaterih mestih tudi udobno. Žal ima večina klopi naslonjala med sedeži, tako da je treba najti klopi, ki tega nimajo (teh je par, ne pa veliko) oz. za počitek oz. spanje namenjene posebne sedeže – ki pa se zelo hitro napolnijo. Kot sem že omenil, ni možno prenočiti na terminalu 2G. Niti pri check-inu, niti zgoraj pri vratih.

LET V PARIZ
Trenutno leti iz Ljubljane Air France, ki ima vsak dan dva leta (zjutraj in popoldne iz LJ, opoldne in zvečer iz Pariza. Cene se začnejo pri nekje 200 EUR (če je vmes vikend in povratna karta), razen poleti, ko so dražje. Vsake toliko časa so akcije (ponavadi je ta akcija v septembru ali oktobru, za karte od novembra do marca), ampak prav poceni nikdar ni. Pozna se pomanjkanje konkurence, saj so cene višje odkar ne leti več Easyjet. Poleti so najnižje cene okoli 230 EUR. Adria je z novembrom 2011 prenehala leteti v Pariz, cenovno pa nikdar ni bila ravno ugodna in je bila najnižja cena par deset evrov višja kot AF (storitev pa ista – torej prigrizek in pijača, razen da sta bili v Adrijinem malem letalu dve stevardesi, na AF pa samo ena). Običajno pa za datume ko sem letel krepko nad 100 EUR dražja…
UPDATE – november 2012 – potem ko je Adria prenehala z leti iz Ljubljane, je to storil tudi Easyjet. Posledica je ta, da so od aprila naprej PRECEJ dražje karte Ljubljana-Pariz. Če si prej dobil na Air France najcenejšo karto za tam 180-190 EUR, je sedaj najcenejša preko 230, pa še to je bolj sreča kot kaj drugega. Žal, to pač naredi pomanjkanje konkurence in želja za profiti. AF ob tem tudi ni povečal letala, ampak leti še naprej z malim Embraerjem. Dobra stran je samo v tem, da so cene iz Benetk še vedno zelo nizke. Ryanair in Easyjet sta ob pravočasnem nakupu še vedno zelo poceni (in nov ponudnik Volontea je vstopil na trg), AF pa se da dobiti že za 120 EUR. Poleg tega bo AF spremenil vozni red z aprilom, ko bo začel leti z večjim letalom, a samo enkrat na dan. Vikendi iz LJ torej odpadejo, ker bodo leti iz Pariza že v nedeljo opoldne.

V PARIZ IN NAZAJ
Tri možnosti:
TAXI – vsaj 50 EUR do mesta, vožnja med 30 in 45 minut (odvisno od prometa!), na južni del mesta okoli 70 EUR
BUS – Roissy Bus do Opere – vozi vsakih 15 minut, ustavi se na skoraj vseh terminalih (razen 2G in železniške postaje). Cena (ena smer) 10 EUR, vožnja vsaj 60 minut (odvisno od prometa). Karto se lahko kupi ali na avtobusu ali na avtomatu (so samo pri nekaterih terminalih). Vozi nekje do 23h zvečer.
– Air France bus (tri destinacije; Etoile (Slavolok zmage) 15 EUR, Montparnasse 16,5 EUR in Pariz Orly letališče (19 EUR). “Glavna postaja” je med terminaloma 2E in 2F, potem se pa ustavi še na 2D, 2B in 1 (v obratni smeri pa na 2A in 2C). Karta se kupi na avtobusu, nižja cena za povratno. Če se kupi vnaprej (po internetu) je 10% popusta. Trajanje vožnje odvisno od destinacije (od 60 minut navzgor)
– liniji 350 in 351 do Paris Nation in Gare de l’est (5,7 EUR, oz. 3x karta za metro). Vsakih 20-30 minut, vožnja vsaj 60 minut (odvisno od prometa).
Vlak – linija RER B. vozi vsakih 10-15 minut, cena 9,25 EUR. Lahko se gre na katerokoli destinacijo proti Parizu. Do Gare du Nord približno 30-35 minut. Trajanje ni odvisno od prometa, ampak od štrajkov in možnih popravil ali nesreč. Z isto vozovnico je možno brezplačno presesti naprej na metro! To je najhitrejša, pa tudi najmanj varna varianta (ni pa nevarna, da bi odsvetoval). Od Gare du Nord naprej zna biti zelo veliko ljudi, tako da je malo treba paziti na osebno prtljago. Karta se kupi ali na mašini (ki sprejema samo kartice in kovance), ali pa na okencu (kartice in gotovina), kjer pa so ponavadi dolge vrste. Karto je potrebno HRANITI do izhoda, saj se le s karto odprejo vrata iz RER postaje. Na letališču sta dve postaji, za terminal 1 in terminal 2.

KAKO DO PARIZ-ORLY LETALIŠČA
Drugo največje letališče v Parizu se nahaja na jugu. Do tam je možno z Air France avtobusom (19 EUR), vožnja pa je zelo odvisna od prometa in lahko celoten transfer traja tudi precej več kot eno uro. Druga možnost (cenovno približno isto, ker je treba kupiti tudi karto za OrlyVal) je vlak. RER B linija do postaje Anthony (vsi vlaki RER B gredo tam mimo!), potem pa z Orlyval do letališča. Ta bi načeloma znala biti bolj časovno ugodna.

OSEBNE IZKUŠNJE IN RAZLIČNI LETI
Air France – leti iz LJ z malim 50-sedežnim letalom (trije sedeži v vrsti, eden je sam v vrsti, največ prostora za noge je v vrsti 12 – exit row). Vedno pristane in vzleta iz terminala 2G. To pomeni, da se ob prihodu na letališče rabi extra vsaj 15-20 minut! Glede transferja je po moje minimalni čas za 2E tam okoli 1 ura, s tem da bi vseeno priporočal približno 2 uri (zaradi možnih zamud letala). Načeloma (če se takoj ulovi povezave, in se ne čaka več kot 5 minut) si lahko v Parizu (Gare du Nord) približno 1 uro po pristanku. 2G je načeloma OK terminal, precej prostora, ena (draga) restavracija s prigrizki in pijačami, duty free, trgovina z oblačili/torbicami in kiosk z revijami in časopisi. Boarding gate se javi 20 minut pred vzletom.

Easyjet (ne leti več) – vedno je pristajala/vzletala z 2B. V Pariz je možno z busom, oz. z vlakom – do železniške je nekje do 10 minut hoje, do terminalov 2E in 2F pa nekje do 15 minut. Če se prestopa na drug let je treba dvigniti prtljago in jo znova čekirati. Terminal je precej majhen in nima veliko trgovin. Je pa vsaj par restavracij blizu, med terminaloma 2B in 2D.

Adria (ne leti več) – letela je na Terminal 1. Za prestop na večino nadaljnih letov je bilo potrebno dvigniti prtljago in jo znova čekirati. Dostop na terminal 2 je z busom, vse skupaj traja vsaj 10-15 minut. Za vlak pa je potrebno iti na shuttle-vlak do postaje RER (terminal 1). Ko imaš pogruntan sistem, si lahko na terminalu 1 precej hitreje kot pa na 2G.

UPORABNE POVEZAVE
LETALIŠČE http://www.aeroportsdeparis.fr
VLAK (RER IN METRO) http://www.ratp.fr/

Comments are closed.