Letos nisem veliko kolesaril. In vseeno sem rabil en daljši trening, pa še napoved je bila lepa. Plan je enostaven. Od Jesenic do Nove Gorice, nazaj pa z vlakom. Ker sem pred časom že parkrat šel to traso preko Vršiča (in preko Ljubljane) sem se tokrat odločil za najbolj položno traso – preko Italije. Nazaj pa seveda z vlakom. Izbira kolesa je bila jasna. Cestno kolo.
Od Jesenic do Mojstrane je pot vodila po glavni cesti, saj gre malo hitreje kot po kolesarski poti. Pravzaprav je sedaj super kolesarska proga med Jesenicami in Resiutto, ki je dolga skoraj 90km in poteka večinoma po poteh namenjenih samo kolesom. Čeprav priznam, na določenih delih grem kar po glavni cesti. No, od Mojstrane do do Gozd Martuljka sem šel potem kar po kolesarski poti, saj mi je glavna cesta tam zelo neprijetna. Kolesarska sicer pelje še naprej proti Kranjski Gori, vendar je na kolesarski na nekaterih mestih v soboto še bil sneg (v nedeljo tega snega ni bilo več!!!), kar bi ob hitrosti 30kmh in tankih cestnih gumah specialke znalo biti rahlo nevarno. Po Kranjski gori zopet malo na kolesarsko, ki pa od Rateč naprej proti Trbižu zopet ni bila prevozna zaradi snega. V Ratečah je bilo tudi najbolj hladno, samo cirka 12c, in to malo pred poldnevom! Ja, že zelo dolgo se nisem peljal proti Trbižu po glavni cesti in tam na najbolj strmem klančku je tudi dosežena najvišja hitrost danes. Ko se spustiš malo “nižje” snega na kolesarski zmanjka in mimo Trbiža se lahko elegantno odpelješ po stari železniški trasi.
Potem pa dilema. Ali naj nadaljujem po kolesarski ali glavni cesti? Zaradi zelo redkega prometa sem se raje odločil kar za glavno cesto (magistralko), ki ima ob robu tudi širok odstavni pas. Kolesarska je sicer lepa, pa vendar… zelo zavita in sigurno ne bi mogel kolesarit s hitrostjo 30+ kmh. Po magistralki pa do Pontebbe leti 40+ 😉 Moteča sta pravzaprav samo dva predora, en kar dolg. Tudi po Pontebbi ostanem na magistralki, kljub temu, da je tam kolesarska prekrasna in zelo razgledna. Ima pa tudi veliko predorov, ki niso najbolje osvetljeni (so pa vseeno na stropu ene led brljivke), kar pomeni, da bi stalno moral upočasnjevati. Kolesarska se približa glavni cesti šele v Chiusaforte (Klužje), kjer se potem do Resiutte vozim po njej. Je vseeno nekoliko bolj varno, čeprav mi predori parajo živce in razbijajo ritem. V Resiutti se pa kolesarska konča. Kar naenkrat, brez opozorila. Škoda. Prvih 90km je za mano, in zavedal sem se, da bo sedaj več prometa. In ja, od odcepa za Tolmezzo naprej proti Gemoni se je promet gostil, od Gemone naprej pa ni niti pojenjal.
V Gemoni se je cesta zravnala in se nehala spuščati, zato je bilo zadnjih 70km treba voziti skoraj v ravnini. Kar ne bi bil problem če ne bi bilo na cesti nešteto semaforjev, ki so stalno razbijali ritem vožnje (očitno sem s kolesom stalno lovil rdeči val). Najhuje je bilo tam okoli Tavagnacca, kjer je množica šopingov, da niti ne omenjam, da je tam cesta tudi najslabša!!! Pravi šok za hrbet, in komaj sem lahko še vztrajal na aerobarih. Poleg tega se je začel protiveter, ki se je proti Udinam še krepil.
V Udinah se rahlo zgubim, saj se namesto proti Gorici peljem proti Čedadu. In potem šok. Protiveter se še okrepi in po zastavah sodeč mi piha prav v prsa. Aerobari tukaj sicer veliko pomagajo, vendar izgubljam veliko energije, da vzdržujem hitrost med 28 in 32kmh. Hja, pa še gost promet. In temperatura je cirka 12c višja kot pa pred nekaj urami v Ratečah. V Gorici sem hitro našel odcep proti Novi Gorici, ampak vseeno sem precej upočasnil, in se skozi mesto vozil že kar turistično. Bistveno mi je bilo samo še to, da pravočasno pridem do železniške postaje in ujamem vlak 🙂
Vglavnem. Fajna tura. Sicer bo za drugič treba najti drugo pot od Gemone do Gorice. Pa vendar. Prvi daljši kolesarski treking (torej več kot 100 km) po več letih…
Garmin je na koncu pokazal…
Time: 5:47:12
Distance: 173.13 km
Avg Speed: 29.9 km/h
Max Speed: 56.4 km/h
Elevation Gain: 668 m
Elevation Loss: 1,170 m
Min Elevation: 61 m
Max Elevation: 881 m
Avg HR: 137 bpm
Max HR: 161 bpm
Avg Bike Cadence: 80 rpm
Max Bike Cadence: 107 rpm